وصال یار

در امتداد دیدگان

وصال یار

در امتداد دیدگان

بازتاب سخنان رهبر انقلاب

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه های جهان

 


--------------------------------------------------------------------------------

 


خبرگزاری انتخاب :

سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره ایستادگی ملی و آگاهانه برای حفظ حقوق خود و عدم التماس و اجازه از قدرتهای سلطه گر برای تحقق برنامه هسته ای در کانون توجه رسانه های منطقه و دنیا قرار گرفت.

به گزارش فارس،  سخنان ایشان و به طور خاص بخش مربوط به برنامه هسته ای کشورمان بلافاصله بازتاب گسترده ای در رسانه های منطقه و جهان داشت.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در گزارش خود درباره بیانات رهبری نوشت: رهبری عالی ایران اعلام کرد که کشورش از قدرتهای جهان التماس نخواهد کرد که به ایران اجازه دهند برنامه هسته ای داشته باشد.

بنا بر این گزارش، آیة ا... خامنه ای در جمع هزاران نفر از مردم ایران که در مرقد روح ا... خمینی، بنیانگذار انقلاب اسلامی جمع شده بودند، تأکید کرد که ایران از حقوق هسته ای خود عقب نخواهد نشست.

خبرگزاری فرانسه نیز به آن بخش از سخنان رهبری پرداخت که در آن بر آمادگی ایران برای پرداخت هزینه ها و مقاومت برای تحقق اهداف کشور در برنامه هسته ای تأکید شده بود.

این خبرگزری نوشت: آیة ا... خامنه ای، رهبر عالی ایران به غرب هشدار داد که ایران برای پرداخت بها و ایستادگی در دستیابی به حقوق هسته ای آماده است.

اشاره این خبرگزاری به آن بخش از بیانات رهبری بود که فرمودند: «انقلاب برای نجات یک ملت دارای هزینه است... یک ملت اگر اهل خدا هم نباشد، دین و قیامت را هم قبول نداشته باشد و بخواهد به عزت برسد، باید هزینه کند؛ بخواهد به استقلال برسد، باید هزینه آن را بپردازد؛ بخواهد حق خود را در مقابل زورگویان عالم حفظ کند، باید متحمل هزینه  آن بشود».

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز در بازتاب سخنان رهبری، با انعکاس موضع ایشان درباره برنامه هسته ای ایران نوشت: آیة ا... خامنه ای در این سخنرانی که از تلویزیون پخش شد، گفت: آیا تصور می کنید که ملت ایران برای دستیابی به حقوق هسته ای خود و پذیرش این حق از سوی قدرتهای قلدر، گدایی خواهد کرد؟... خیر! این روحیه یک ملت آزاد و مستقل نیست.

شبکه خبری فرانس 24 نیز گزارش خود را با عنوان «آیة ا... خامنه ای به غرب هشدار داد که ایران در برنامه هسته ای خود ایستادگی خواهد کرد» آغاز کرد و نوشت: رهبر عالی ایران به قدرتهای غربی هشدار داد، ایران آماده پرداخت هزینه و مقاومت برای دستیابی به حقوق هسته ای است و این امر به طور حتم بن بست موجود در برنامه هسته ای ایران را تشدید خواهد کرد.

پایگاه خبری میدل ایست نیوز نیز همچون دیگر رسانه های منطقه ای و جهانی به بازتاب اظهارات رهبر انقلاب بالاخص درباره پایداری ایران در برنامه هسته ای پرداخت.

خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال در قالب گزارش و عکس به پوشش خبری سخنان رهبری در هجدهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخت.

پایگاه خبری پری اسکات هرالد که یکی از رسانه های ایالت آریزونای آمریکاست نیز در گزارش خبری خود از تحولات ایران نوشت: آیة ا... علی خامنه ای اعلام کرد، کشورش از قدرتهای بزرگ التماس نخواهد کرد که به ایران اجازه دهند برنامه هسته ای داشته باشد.

پایگاه اطلاع رسانی البوابه که دفاتر آن در اردن و لندن فعال بوده و به زبانهای مختلف خبر و گزارش منتشر می کند نیز به انعکاس بخش مربوط به عدم التماس ایران از قدرتهای بزرگ به خاطر دستیابی به حق هسته ای از کلام مقام معظم رهبری پرداخت.

پایگاه اینترنتی بازار بورس آمریکا(nasdaq) نیز گزارش داد که رهبری عالی ایران تأکید کرد: ایران برای حق خود در دستیابی به برنامه هسته ای التماس نمی کند.

خبرگزاری آلمان با اشاره به اظهارات رهبری گزارش داد: آیة ا... خامنه ای پیگیری فناوری هسته ای را حق ایران دانست و از ملت ایران خواست در مناقشه با غرب درباره برنامه هسته ای ایستادگی کند.

 

پایگاه خبری ملی اسرائیل نیز نوشت: رهبر ایران قول داد که این کشور عقب نخواهد نشست.


 


  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد